Wednesday 26 November 2014

Pakcik Tua Yang Suka Menyanyi Dan Mengaji Kuat-Kuat

Karim: "Jai, kau tengok pakcik tua tu. Kejap menyanyi, kejap mengaji. Kuat pulak tu. Tadi aku bawak dia pergi makan roti canai, tak pasal-pasal dia mengaji kuat-kuat kat kedai makan tu. Huhu. Apahal dia jadi camtu ek?"

Jai: "Erm, dia tak inject ubat dekat dua bulan, Rim. Tu dia jadi macam tak berapa waras tu. Kesian gak aku tengok dia."

Karim: "Laa... Yeke? Kesiannya. Tapikan, aku pelikla. Dia mengaji ayat-ayat Quran tu surah-surah panjang weh. Tak silap aku, surah al-Kahfi tu abes dia baca tanpa tengok Quran. Yassin pun dia hafal, beb."

Jai: "Pergh. Yeke? Aku dengar dia nyanyi lagu P. Ramlee je. Haha. Tak sangka ek. Camne dia boleh ingat sampai sekarang? Aku tengok dia biasa-biasa je."

Karim: "Erm, aku rasakan, dia memang biasa melazimi baca ayat-ayat Quran tu sejak dulu lagi la. Yang nyanyi tu aku no komen. Mungkin dia minat lagu-lagu jugak zaman muda-muda dia. Hehe."

Jai: "Betul tu. Kagum gak aku. Itulah kesan amalan yang dah jadi darah daging dia kan. Sampai bila ada gangguan mental pun dia masih boleh ingat lagi ayat-ayat al-Quran."

‪#‎kisahbenarrumahorangtuaraub‬

No comments:

Post a Comment